Chiquita roept liefhebbers op om 27 augustus de ‘Dag van de Bananenliefhebbers’ mee te vieren
’s Werelds grootste bananenbedrijf Chiquita viert met trots de almachtige banaan, een vrucht die al meer dan 100 jaar op keukentafels staat. Wat oorspronkelijk als exotisch fruit werd beschouwd, werd al snel een onmisbaar stuk fruit in menig huishouden. Chiquita begon namelijk met het voorlichten van consumenten over de veelzijdige en voedzame banaan die rauw, gedroogd, gekookt en gebakken in verschillende gerechten kon worden gegeten. Chiquita begon consumenten voor te lichten over de voedingswaarde van bananen via zijn beroemde jingle en lanceerde verschillende campagnes die consequent de missie van het bedrijf benadrukken: de leuke kant van gezond leven laten zien.
Van 22 augustus t/m 27 augustus moedigt Chiquita haar fans aan om elke dag een klassiek bananenrecept te herontdekken. Van het populaire bananenbrood tot smakelijke bananensmoothies.
Chiquita belicht recepten uit vintage kookboeken uit de jaren ’50 en ’70, die allemaal de veelzijdigheid en goede smaak van bananen laten zien.
Check de Chiquita-blog voor vintage recepten zoals een glamoureuze retro chocoladetaart met banaan, de vanille milkshake met banaan en dé klassieker van alle bananendesserts de ‘bananensplit’.
Chiquita is fanatiek-social en creatief op Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest en YouTube.
(©Foto/illustratiecredit Chiquita.nl)